24.6.2022
Folk og kompetanse
,
24.6.2022
Folk og kompetanse
,
Rekord mange lærlinger har hatt oppstart denne uka.
27 nye lærlinger hadde sin første arbeidsdag mandag 20. juni. Første dagen ble brukt på hovedkontoret på Soma.
Fra venstre bak: Christer Lyse (stående på brøyten), Alexander Risa (inne i brøyten)
Fra venstre Espen Dalaker, Jonas Halvorsen, Jon Gjesdal, Martin Sveinsvoll, Gina Lende, Patrick Helleberg, Kenneth Tønnesen Bærheim, Thomas Holmebakken, Andreas Hammer, Kristian Suphellen Guggedal, Else Mai Hodnefjell Haugen, Håkon Lode Thorsen, Jennifer Lis Christensen, Simon Leksbø, Kirstine Undheim, Tomas Moi Håland, Omine Goa, Sindre Skretting, John Ree, Jonas Brinck Friestad, Loke Lende, Ruben Rettedal, Sindre Langvik og Marius Larsen Vatland.
Her fikk de unge anleggsarbeiderne en god innføring i kultur, digitale løsninger, samt omvisning og besøk på TS-museet. De neste to dagene var det praktisk trening ute på Torsteinsfjellet, Sviland.
Guidet av erfarne fagfolk, får de praksis i håndtering og vedlikehold av maskiner, før de debuterer ute på anlegg.
Lærlinguka avsluttes med grilling og aktiviteter på Ølberg.
16.9.2023
Ryfylke
Samfunnsansvar
Lørdag 16. september inviterte Stangeland Maskin Ryfylke til åpen dag i Ryfylkevegen på Tau. Arrangementet ble en stor suksess.
1.9.2023
Folk og kompetanse
Fagdagen er blitt et av våre viktigste utstillingsvindu mot ungdommen - fremtidens anleggsarbeider. Fredag samlet vi elever og lærere på anleggsfag på Kalberg.
1.9.2023
Eiendom og investeringer
Stangeland Gruppen blir medeier i K. Volden Transport og styrker satsningen i Sunnhordaland.
29.6.2023
Bærekraft og miljø
Våren 2022 ansatte Stangeland egne fagpersoner innen ytre miljø (YM), som en del av vår satsing på bærekraftig drift. YM-koordinator Kristine Helle Forsaa mener det er naturlig at det går i den retningen.
3.3.2023
Bærekraft og miljø
Vi har alltid vært opptatt av å gjøre god nytte av masser i Stangeland. Fremover ønsker vi enda sterkere fokus på en bærekraftig og økonomisk god utnyttelse av massene vi håndterer.